30 Aralık 2014 Salı

Alfred'le nutkum I


Dünyanın en zor şeyinin üniversite sınavına hazırlanmak olduğunu düşünerek nasıl da yanılmışım. Hayatın beş şıktan ibaret olduğunu zamanlarda en azından bir şeyi doğru yaptığında karşılığını alabiliyordun. Çalışmakla oluyordu her şey. Şimdiyse yüzlerce farklı etken var başarıyı etkileyen.

1) Yurtta hayatta kalmak.
Benim gibi armut piş ağzıma düş'çülere kötü bir haberim var. Her zaman anneciğiniz yanınızda olmayacak. Çok alışmayın o rahatlığa. Çamaşırdan tut, bulaşığa, ütüye kadar her şeyini kendin yapmak zorundasın. Hele de benim gibi yemekhanenin çooook uzakta olduğu bir yurtta kalıyorsan aç kalmayı, yemek yapmayı öğrenmek zorundasınız. Mecbur. Tamam şu an o günler çok uzak geliyor ama psikolojinizi buna hazırlayın... Yoksa benim gibi dört ay da geçse hala geri dönme hayalleri kurarsınız.

2) Ders çalışma ortamı yaratmak.
Unutmayın ki yurtta yalnızca siz kalmıyorsunuz, onlarca insanla paylaştığınız bir ortam orası. Sabahın köründe dersinizin olması yalnızca sizin sorununuz ve yan odadaki kız erkek arkadaşından ayrıldıysa, onu dinlemek zorundasınız. Kalkıp da "Ya ben sabah erken kalkacağım, azıcık insaf..." deseniz de çok umurlarında olacağını düşünmeyin. Hadi onu susturdunuz, e kaldı mı bu defa alt kat. Hiçbir zaman herkesi susturmak mümkün olmayacak. Bu yüzden alışsanız iyi olur...

3) Omzuna yaslanıp ağlayacağınız hocalar artık yok.
Herkesin lise hayatında o hocası olmuştur. Her derdinde koştuğu, sarılıp ağladığı ve saatlerce dertleştiği. O hocayı üniversitede bulmak çok zor. Bulsanız bile hiçbir zaman size ayıracak yeterli vakitleri olmayacak... Olacak, yaratmaya çalışacaklar; ama onları da engellemek istemeyeceksiniz.

Ama bunun haricinde dünyanın da en özgür ortamlarından birisi. Mesela ben lise hayatım boyunca eve hiç geç gitmemiştim. Sokakların 10'dan sonra kapatıldığını falan düşünürdüm. (abartı tabi)
Ama şimdi saat 9-10 erken geliyor neredeyse. Tamam abartmayayım; ama yine de çok sorun etmiyorum o saatlerde dışarıda olmayı. Hatta eğlenceli gelmeye başladı diyebilirim. Tek sorun sigara içmeyen birisi olarak, sigara içilen ortamda durduktan sonra tüm üstüm başımın küllük gibi kokması...



Mermeow.

1 yorum: